Пріоритетні напрямки та оформлення та форми методичної роботи з педагогічними кадрами
Спрямувати роботу педагогічного колективу у 2022/2023 навчальному році на реалізацію таких пріоритетних завдань:
- забезпечення неперервності навчання педагогів через курси підвищення кваліфікації та запровадження інноваційних форм проведення методичних заходів на основі диференційованого підходу;
- створення умов для реалізації Концепції Нової української школи;
- опанування та реалізація в освітньому процесі компетентнісного підходу, педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму;
- підвищення фахової компетентності вчителів щодо підготовки учнів до проходження зовнішнього незалежного оцінювання;
- удосконалення системи роботи з обдарованими учнями шляхом залучання їх до участі в інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах різних рівнів, змаганнях;
- розвиток інклюзивної компетентності педагогів та позитивної мотивації до роботи з дітьми з особливими потребами;
- покращення роботи по залученню педагогів до участі у професійних конкурсах та мотивації педагогів до створення власних сайтів, блогів;
- переорієнтація практики виховної роботи в закладі освіти у напрямі створення безпечного освітнього середовища для дітей, налагодження діалогу та довіри між педагогами, учнями та батьками;
- посилення громадянської та національно-патріотичної спрямованості освітнього процесу;
- налагодження міжвідомчої взаємодії щодо проведення профілактичної роботи з питань запобігання протиправній поведінці, алкогольній та наркотичній залежності дітей та учнівської молоді;
- створення умов для освітньої діяльності, виховання, фізичного розвитку дітей, збереження та зміцнення їх здоров’я;
- забезпечення рівного доступу дітей з особливими освітніми потребами до якісної шкільної освіти;
- зміцнення та вдосконалення навчально-матеріальної бази школи, залучаючи як бюджетні так і позабюджетні кошти.
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
- діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
- відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
- коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
- компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
- прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
- моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності.
Основні завдання методичної роботи:
· діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
· оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
· пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
· оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
· вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
· забезпечення високого наукового та методичного рівня навчання;
· удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
· заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
· активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
· активізація роботи науково-методичних кафедр та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
· забезпечення методичною радою надання допомоги вчителям з питань реформування школи, зв’язаних з впровадженням 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів, тематичним оцінюванням та впровадження тестування як засобу підвищення ефективності навчання та контролю;
· підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
· активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
· організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.
З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:
Колективні форми роботи: · педагогічна рада; · методична рада; · методичні оперативні наради; · методичні об’єднання; · творчі групи (лабораторії) по впровадженню інноваційних технологій; · групи педагогів (методичні студії): «Педагог-майстер», «Педагог-професіонал», «Педагог-початківець», «Педагог-аутсайдер»; · семінари-практикуми; · психолого - педагогічні семінари; |
Індивідуальні форми роботи: · методичні консультації; · співбесіди; · наставництво; · робота над методичною проблемою; · атестація вчителів; · курси підвищення кваліфікації; · творчі звіти; · самоосвіта вчителів; · участь у професійних конкурсах; · аналіз уроків. |
Організація методичної роботи з педагогічними кадрами
№ з/п | Зміст роботи | Термін | Відповідальний | Форма контролю | |
1. | Організувати теоретичну та методичну роботу педагогічного колективу. Видати наказ про організацію методичної роботи у 2020/2021навчальному році. | до 01.09.2022 | Заступник директора з НВР | наказ | |
2. | Організувати роботу методичної ради школи (за окремим планом). | до 01.09.2022 | Заступник директора з НВР | план | |
3. | Організувати роботу методичних об’єднань вчителів: · початкової школи, · вчителів предметів гуманітарного циклу, · вчителів предметів природничо-математичних циклу · вчителів основ здоров’я та фізичної культури, · класних керівників. | до 01.09.2022 | Заступник директора з НВР | плани | |
4. | Визначити методичну тему роботи кожного методичного об’єднання. | Вересень 2022 | керівники м/ о | ||
5. | Ознайомитися з оновленими програмами, особливостями вивчення навчальних предметів, критеріями оцінювання. | До 01.09.2022 | керівники методичних об’єднань | ||
6. | Опрацювати інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання базових дисциплін, перелік навчальних підручників та посібників, рекомендованих до використання у 2020/2021 навчальному році. | до 01.09.2022 | керівники методичних об’єднань | ||
7. | Визначити теми самоосвіти та підвищення професійної майстерності вчителів. | Вересень 2022 | керівники м/о | ||
8. | Скласти, погодити календарно-тематичне планування вчителів-предметників щодо викладання навчальних предметів на 2020/2021 навчальний рік. | Вересень 2022, Січень 2023 | керівники методичних об’єднань | план | |
9. | Проводити засідання методичних об’єднань вчителів, інструктивно-методичні наради (за планами роботи методичних об’єднань). | 5 разів на рік | керівники м/о | ||
10. | Брати активну участь у методичних заходах школи, міста. | протягом року | Заступник директора з НВР | ||
11. | Організувати підготовку вчителів – членів методичного об’єднання до чергової атестації. Обговорити заходи надання методичної допомоги вчителям, які атестуються. | до 20.10.2022 протягом року | керівники методичних об’єднань | наказ | |
12. | Організувати взаємовідвідування уроків вчителями методичних об’єднань | протягом року | керівники методичних об’єднань | ||
13. | Організувати вивчення та обговорення сучасних методик, інноваційних технологій, передового досвіду викладання базових предметів. | протягом року | вчителі, керівники м/о | ||
14. | Організувати роботу зі здібними та обдарованими учнями. Поновити банк даних обдарованих дітей. | вересень, протягом року | вчителі, керівники м/о | Банк даних | |
15. | Організувати участь учнів у конкурсах, турнірах. | протягом року | вчителі, | ||
16. | Організувати підготовку учнів для участі в роботі Малої академії наук, турнірах, олімпіадах, конференціях різних рівнів. | вересень, протягом року | вчителі, керівники м/о | ||
17. | Провести І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. | Жовтень 2022 | вчителі, керівники м/о | наказ | |
18. | Організувати для участі в міському етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін команди учнів 6-9 класів. | листопад – грудень 2022 | вчителі, керівники м/о | наказ | |
19. | Підготувати та подати на погодження матеріали з навчальних предметів до Державної підсумкової атестації учнів 4, 9 класів. | до 01.05.2023 | вчителі, керівники м/о | матеріали | |
20. | Узагальнити науково-теоретичну та методичну роботу методичних об’єднань за навчальний рік. Скласти звіт про організацію роботи методичних об’єднань за 2020/2021 навчальний рік. | Травень 2023 | керівники методичних об’єднань | звіт | |
21. | Організувати роботу шкільного наукового товариства учнів (за окремим планом). | до 01.09.2022 | Заступник директора з НВР | план | |
22. | Організувати роботу з молодими спеціалістами (за окремим планом). | до 10.09.2022 | Заступник директора з НВР | план | |
23. | Організувати роботу творчої та динамічної груп вчителів | до 10.09.2022 | Заступник директора з НВР | план | |
24. | Продовжити роботу щодо створення Кейсу педагогічних ідей «Перлини професійної майстерності» вчителів. | протягом року | Заступник директора з НВР | каталог | |
25. | Організувати роботу методичної ради щодо виявлення, узагальнення і впровадження в практику роботи перспективного педагогічного досвіду вчителів. | Вересень 2022 протягом року | Заступник директора з НВР | інформація | |
26. | З метою сприяння зміцненню якісного складу педагогічних кадрів: · створити необхідні умови для творчого професійного зростання кожного вчителя; · використовувати можливості атестації педкадрів для стимулювання творчого професійного зростання вчителя; · при доборі і розміщенні кадрів ураховувати кваліфікаційні розряди і педагогічні звання вчителів; · організовувати наставництво. | протягом року | Директор Заступник директора з НВР | ||
27. | З метою підвищення кваліфікації й професійної майстерності вчителів забезпечити безперервну освіту педкадрів, для чого: · довести до відома вчителів науково-методичний план проведення семінарів та курсів КВНЗ «ХАНО»; · скласти розклад з можливим наданням методичного дня вчителям з метою відвідування семінарів та курсів; · стимулювати роботу вчителів з проведення відкритих уроків, участь в семінарах, конференціях; | протягом року | Директор Заступник директора з НВР | план графік |